معاون برنامه ریزی استاندار یزد در نشست کارگروه اقتصادی تولیدی شورای برنامه ریزی استان با اشاره به فعالیت بخش کشاورزی از اختصاص 63 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه توسعه این بخش در سال 92 توسط سازمان جهاد کشاورزی خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا بابایی" در این نشست که در سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی برگزار شد گفت: اقدامات خوبی در سال گذشته در زمینه جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی استان صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی بر اطلاع رسانی از تولیدات جدید بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ما هر وضعیت جدیدی را  که در بخش کشاورزی ایجاد می کنیم باید اطلاع رسانی کنیم تا بازار خرید آن نیز ایجاد گردد.

بابایی ادامه داد:یکی از دغدغه های استان کمبود سردخانه بود که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون استاندار به راه اندازی میز کشاورزی در اتاق بازرگانی استان اشاره کرد و ارتباط و تعامل بخش کشاورزی و بازرگانی را اقدامی موثر در افزایش بهره وری این بخش ها برشمرد.

بابایی بر استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: 17 سال کمبود بارندگی در استان یزد تاثیر بسزایی بر تولیدهای کشاورزی و دامی داشته است که امیدواریم با احساس مسئولیت که مدیران دارند، مشکلات در این بخش کمتر شود.

وی بر راه اندازی اتاق فکر، برگزاری همایش برای مدیریت منابع آب و آموزش کشاورزان و مصرف کنندگان آب در بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد.

استفاده از نیروهای انسانی بومی در بخش کشاورزی و گلخانه ای و پرهیز از بکارگیری اتباع بیگانه، ایجاد قرنطینه نهال برای جلوگیری از ورود نهال های آفت دار و ارائه گزارش از هزینه کرد تسهیلات توسعه کشاورزی استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا